Translate

22 травня 2017 р.

Перший електричний трамвай в Києві

125 років трамвайному руху в Києві
Національний банк України 25 травня 2017 року вводить в обіг пам’ятну монету номіналом 5 гривень присвячену запуску електричного трамвая в місті Києві. Електричний трамвай був створений винахідником та відомим інженером Вернером фон Сіменсом. У 1881 році його фірма відкрила перше у світі трамвайне сполучення між Берліном і Ліхтерфельдом. Того самого року електричні потяги стали курсувати вулицями Парижа. У червні 1892 року в Києві по одному з найкрутіших у місті Олександрівському узвозі (нині Володимирський) рушив електричний трамвай. Його маршрут пролягав від Царської площі до Нижньої площі (тепер Європейська і Поштова). Винахід Сіменса виявився дуже корисним для «міста на семи пагорбах». На кінець ХІХ століття Київ мав майже 50 кілометрів електрифікованих трамвайних колій.
Монету виготовлено з нейзильберу, категорія якості карбування – спеціальний анциркулейтед, маса – 16,54  г, діаметр – 35,0 мм, тираж – 40000 штук. Гурт монети – рифлений.
 
На аверсі монети розміщено: угорі малий Державний Герб України, ліворуч півколом напис – «Україна», праворуч – номінал «5 ГРИВЕНЬ» (вертикальний напис) та рік карбування монети «2017»; стилізовану композицію: на бруківці розміщена трамвайна колія, спрямована вгору як символ руху до прогресу, та написи: «КИЇВ 1892», «PARIS 1881», «BERLIN 1881», «LONDON 1901»; логотип Банкнотно-монетного двору Національного банку України (унизу ліворуч).
На реверсі монети зображено трамвай з пасажирами на тлі київського пейзажу та угорі півколом розміщено написи «ТРАМВАЙНИЙ РУХ В КИЄВІ» «125 РОКІВ».
Художник: Кочубей Микола
Скульптор: Демяненко Анатолій, Дем’яненко Володимир


За матеріалами: bank.gov.ua

1892 – у Києві запущено перший у Російській імперії трамвай. Перші два трамвайні вагони з електродвигунами прибули до Києва. Їх побудували брати Струве на фабриці у Москві, за американськими кресленнями. У той же день вагони були випробувані по вулиці Петра Сагайдачного, а 8 травня – на Володимирському узвозі (по лінії з Подолу на Хрещатик). 9 червня електричний трамвай тестувала офіційна комісія, а 13-го числа він запрацював для пасажирів.


Один із перших місяців роботи електротрамваю 1-го маршруту
«Царська площа - Олександрівська площа» (Європейська-Контрактова). 
Вагон має номер «2» - загалом лінію спершу обслуговували три вагони 

1894 рік. 
Спершу лінія була одноколійна – з роз'їздом посередині нинішнього Володимирського узвозу. Вдалині видно Поділ і Дніпро. 
Ліворуч - велика баня церкви Різдва Христового на Поштовій площі 

Початок XX-го сторіччя. 
ой же Володимирський узвіз, але лінія вже двоколійна, на ній – німецькі «пульмани»
За матеріалами: molbuk.ua та istpravda.com.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар