Паризький
монетний двір викарбував три монети з дорогоцінних металів на честь відомого
трищоглового барка.
Вітрильник
«Белем» (фр. – Belem) був побудований на верфі в Нанті в 1896 році. Перший рейс
корабель здійснив в тому ж році в якості вантажного судна: перевозив цукор, каву
і какао.
У
1914 році парусник був проданий герцогу Вестмінстерському, який перетворив його
в розкішну прогулянкову яхту. У 1922 році новим господарем «Белема» став пивний
король сер Артур Ернест Гіннес, а в 1951 році – італійський граф Вітторіо Чіні.
Тільки
в 1979 році судно повернулося в рідний Нант під французьким прапором. В даний
час використовується в якості навчального вітрильника.
Прес-служба
Паризького монетного двору повідомляє технічні характеристики монет і їх
вартість (ПДВ включений):
•
номінал монети – 50 євро, дорогоцінний метал – золото 920-ї проби, якість
карбування – «Proof»,
маса – 8,45 г, діаметр – 22 мм, тираж – 500 штук, ціна – 480 євро;
•
номінал монети – 50 євро, дорогоцінний метал – срібло 900-ї проби, якість
карбування – «Proof»,
маса – 163,8 г, діаметр – 50 мм, тираж – 250 штук, ціна – 435 євро;
•
номінал монети – 10 євро, дорогоцінний метал – срібло 900-ї проби, якість
карбування – «Proof»,
маса – 22,2 г, діаметр – 37 мм, тираж – 3 000 штук, ціна – 55 євро.
Дизайн
монет «Белем» однаковий. На аверсі зображений барк, що йде під вітрилами. У
верхній частині зліва вигравірувано його назва – «BELEM». Справа знаходиться
абревіатура – «RF» (République Française). Уздовж краю зображена частина каната.
На
реверсі пам'ятних монет показані фрагменти вітрила, штурвала, каната. Зліва
півколом викарбовано назву серії монет – «Les Grands Navires Francais», в два
рядки зазначено номінал. Внизу вказаний рік карбування монет – «2016». Праворуч
розташовані знаки Монетного двору і його директора.
«Belem»
Барк «Белем» зійшов зі стапелів у
1896 р. у французькому місті Нанті. Він мав сталевий корпус довжиною 51 м і
водотоннажність 750 тонн. Будували його для Об'єднаної Вест-Індської компанії в
якості торгового судна. Протягом 11 років барк трудився на лінії Франція -
Південна Америка, перевозячи вугілля з Кардіффа, а назад - какао-боби для
французьких кондитерських фабрик. Також здійснював рейси вздовж берегів
Америки, між Уругваєм та Бразилією.
Вітрильнику довелося випробувати
багато чого: він горів, пережив зіткнення з іншим судном, потрапляв у шторми і
затримувався на карантині довгі місяці. Крім того, в Латинській Америці
вирували народні заворушення, і не раз судно виявлялося заручником чужих
пристрастей. У 1902 р. барк ледь не загинув при виверженні вулкана на о.
Мартініка, і врятувало його те, що він знаходився не біля причалу, а на рейді.
З 1907 р. «Белем» став перевозити
вантажі для каторжної в'язниці, змінивши власників, і зробив 10 таких рейсів.
Після нового перепродажу барк знову працював на трансатлантичній лінії, і
тільки перед Першою світовою війною опинився в спокійній гавані - його викупив
англійський лорд для переробки під прогулянкове судно. На яхті встановили 2
двигуна, але вітрила зберегли. До 1921 барк радував своєю бездоганною красою
жителів Середземномор'я, поки не був проданий пивному королю Гіннесу. До 1939
р. барк, названий власником «Фантом 2», катав пасажирів у кругосвітньому
круїзі, побував навіть в Арктиці.
У 1951 р. нові власники-італійці
переробили вітрильник в баркентіну. Ставши навчальним судном, вона ходила під
вітрилом в Адріатичному морі, а потім була продана карабінерам. У 1979 р. у
Франції стали збирати голоси за повернення національного надбання на
батьківщину. Національний банк знайшов кошти, і вітрильник прийшов у Брест для
реконструкції та знову набув колишнє ім'я. «Белем» знову став барком і, хоча
його готували до роботи з кадетами ВМФ, він залишився на плаву в якості музею.
Його силует пізнаваний фахівцями за коротким бушпритом.
У 1986 р. барк відправився в
Нью-Йорк і у віці 90 років знову перетнув Атлантику. У теплу пору року «Белем» здійснює
прогулянки вздовж берегів Франції.
За матеріалам: gold10.ru та parusniki.com.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар