В ознаменування 50-ї річниці відкриття першого
Сінкансен куля поїзд, в Японії випустили 5 монет номіналом по 100 ієн на аверсі
яких зображені 5 різних Сінкансен поїздів: Tokaido, Sanyo, Tohoku, Joetsu, і
Hokuriku.
Реверс монет стандартний для всіх п’яти монет, на
ньому зображений перший Сінкансен, на прізвисько «0-series». Крім того, деталі
поїзда виділені мікро-смугами для поліпшення іміджу.
Всі п’ять монет виготовлені з мідно-нікелевого
сплаву, вага монети 4,8 г., діаметр 22,5 мм, тираж 300000 комплектів
«Сінкансен» (яп. 新 幹線, «нова магістраль») – високошвидкісна
мережа залізниць в Японії, призначена для перевезення пасажирів між великими
містами країни. Належить компанії Japan Railways. Перша лінія з 17 станціями
протяжністю 515 км, які поїзд долав за дві з половиною години, була відкрита
між Осакою і Токіо в жовтні 1964 року, до літньої Олімпіади. Також поїзда
синкансен називають «поїзд-куля».
Спочатку лінії Сінкансен були призначені для
цілодобових пасажирських і вантажних перевезень. В даний час обслуговують лише
пасажирів, а також вночі всі лінії Сінкансен закриваються з 0:00 до 6:00 ранку
для проведення обслуговування. В цей час продовжують працювати звичайні поїзди,
які йдуть практично паралельно лініям Сінкансен.
Рух на лініях Сінкансен почалося в 1964 році на
Токайдо-сінкасен зі швидкості в 210 км/год. Лінія Токайдо-Сінкансен є
найзавантаженішій високошвидкісної залізничної лінією у світі. На ній
перевозиться порядку 375000 пасажирів щодня. За рік же був перевезений
151000000 пасажирів (березень 2008). У годину між Токіо і Осакою, найбільшими
містами в Японії, може працювати до 10 поїздів, що складаються з 16 вагонів
кожний (місткістю 1300 місць). Сінкансен також служить для пасажирів, які їдуть
на роботу у великі міста з віддалених місць.
У мережі «Сінкансен» використовується європейська
колія шириною 1435 мм ,
що відрізняє її від старіших ліній японської залізниці, мають колію 1067 мм . Лінії електрифіковано
по системі однофазного змінного струму 25 кВ 60 Гц, на лініях міні-Сінкансен
напруга становить 20 кВ.
Вже через три роки після початку експлуатації
дорога почала приносити прибуток, а до 1971 року за рахунок виручки від продажу
квитків та послуг повністю окупила витрати на будівництво.
За матеріалами: www.coinworld.com та ru.wikipedia.org
Немає коментарів:
Дописати коментар