Паризький монетний двір продовжує серію «Великі
кораблі Франції». Чергові три корабля увічнені в дорогоцінному металі. Монети
побачили світ 23 березня 2015 року.
Лінійний корабель «Солей Рояль» (Le Soleil Royal)
Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж –
10.000 штук.
Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж –
500 штук.
Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості
карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000
штук.
На аверсі монет зображена корму «Солей Рояль»
(ліворуч) і сам корабель, що пливе під усіма вітрилами (праворуч) на тлі мотузяною
сітки. Зверху уздовж бортика написано назву парусника «SOLEIL ROYAL». У нижній
частині викарбовано абревіатура «RF» (République française). Уздовж бортика
монети є стилізоване зображення корабельного канату.
Реверс монет є спільний для всіх п'яти вітрильників
серії. Він містить зображення натягнутих вітрил із зображенням Сонця посередині
- особистого символу Людовика XIV. У лівій частині вказаний номінал монети.
Також зліва по колу розташовано назву серії «Les Grands Navires Francais». У
нижній частині монети зображений фрагмент штурвала і зазначено рік емісії
«2015».
Малюнок Морель-Фатіо Леона, ХІХ ст.
«Soleil Royal» в перекладі з французької означає
«Король-сонце» на честь Людовика XIV, який мав таке прізвисько. Кораблів з
такою назвою було три. Перший був побудований між 1668 і 1670 роками, другий –
в 1692 році і третій – в 1749 році. Всі три судна будувалися на верфях Бреста.
Перший «Soleil Royal» представляв собою трищоглове вітрильне судно з 104
гарматами різних калібрів. Носова корабельна фігура у вигляді «сонця» була
обрана за наполяганням Людовика XIV, як його особистий символ.
Довгий час не використовувався і простоював свої
дні в брестській гавані. У 1688 році «Солей Роаяль» переозброїли, і його борт
ніс уже на собі 112 гармат. Команда корабля складалася з 836 чоловік. Був флагманом
французького адмірала Турвіля.
В останньому бою його сильно обстріляли, і він не
зміг дістатися до Бреста, було прийнято рішення висадити його на мілину для
ремонту. Але ввечері 2 червня був спалений від нападу англійської брандера
«Блейз». З екіпажу понад 850 осіб залишився в живих лише один.
Крейсер «Кольбер» (Colbert)
Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж –
10.000 штук.
Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж –
500 штук.
Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості
карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000
штук.
На аверсі викарбовано зображення
«Кольбер» на тлі Аквітанського моста в Бордо, біля якого крейсер був
пришвартований до того, як був відправлений на брухт. Праворуч є портрет глави
уряду Людовика XIV – Жан-Батиста Кольбера, ім'ям якого був названий корабель. У
нижній частині вказано назву крейсера «Le Colbert», ліворуч – абревіатура «RF»
(République française).
Реверс є загальним для всіх п'яти
військових судів серії. Він містить стилізовані силуети бойових кораблів різних
типів: від вітрильника до субмарини. У верхній частині вказаний номінал монети.
Вгорі уздовж бортика вигравірувано назва серії «Les Grands Navires Francais». У
нижній частині монети в півколі ланцюгів зазначено рік емісії «2015».
Крейсер ВМС Франції «Кольбер» (фр.
Colbert) став шостим кораблем з такою назвою. Він отримав назву на честь
французького державного діяча Жан-Батиста Кольбера. Побудований у Бресті як
крейсер ППО, озброєний універсальної артилерією, в 1953-1957 роках він був
спущений на воду 24 березня 1956. У 1970-1972 роках пройшов радикальну
модернізацію, в результаті ставши ракетним крейсером. Після виведення з
бойового складу флоту з 1993 по 2007 роки був кораблем-музеєм в Бордо. У 2010
році розібраний на брухт.
Пароплав «Жиронда» (La Gironde)
Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж –
10.000 штук.
Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія
якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж –
500 штук.
Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості
карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000
штук.
На аверсі зображений пароплав на всю
довжину. Нижче є назва судна «GIRONDE» і абревіатура «RF» (République
française). Причому в букві «О» назви судна вигравіруваний план міста Ла-Плата,
а в букві «D» можна побачити естуарій Жиронда у Франції.
Реверс є загальним для всіх п'яти
лайнерів серії. Його верхній частині зображені дві димлять труби цих гігантів.
У верхній частині вказаний номінал монети. Посередині є назва серії: «LES
GRANDS NAVIRES FRANCAIS». У нижній частині монети в стилізованому півколі ілюмінатора
зазначено рік емісії «2015».
Спущений на воду 31 січня 1869, пароплав
«Жиронда» (La Gironde) пов'язував Францію з Південною Америкою. Пізніше були
Африка, Індокитай. Розібраний в Сайгоні в 1908 році.
За материалами: news.euro-coins.info
Немає коментарів:
Дописати коментар