Translate

17 серпня 2015 р.

Великі кораблі Франції

Паризький монетний двір продовжує серію «Великі кораблі Франції». Чергові три корабля увічнені в дорогоцінному металі. Монети побачили світ 23 березня 2015 року.

Лінійний корабель «Солей Рояль» (Le Soleil Royal)

Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж – 10.000 штук.

  

Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж – 500  штук.

 

Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000 штук.

  

На аверсі монет зображена корму «Солей Рояль» (ліворуч) і сам корабель, що пливе під усіма вітрилами (праворуч) на тлі мотузяною сітки. Зверху уздовж бортика написано назву парусника «SOLEIL ROYAL». У нижній частині викарбовано абревіатура «RF» (République française). Уздовж бортика монети є стилізоване зображення корабельного канату.
Реверс монет є спільний для всіх п'яти вітрильників серії. Він містить зображення натягнутих вітрил із зображенням Сонця посередині - особистого символу Людовика XIV. У лівій частині вказаний номінал монети. Також зліва по колу розташовано назву серії «Les Grands Navires Francais». У нижній частині монети зображений фрагмент штурвала і зазначено рік емісії «2015».
  Малюнок Морель-Фатіо Леона, ХІХ ст.

«Soleil Royal» в перекладі з французької означає «Король-сонце» на честь Людовика XIV, який мав таке прізвисько. Кораблів з такою назвою було три. Перший був побудований між 1668 і 1670 роками, другий – в 1692 році і третій – в 1749 році. Всі три судна будувалися на верфях Бреста. Перший «Soleil Royal» представляв собою трищоглове вітрильне судно з 104 гарматами різних калібрів. Носова корабельна фігура у вигляді «сонця» була обрана за наполяганням Людовика XIV, як його особистий символ.
Довгий час не використовувався і простоював свої дні в брестській гавані. У 1688 році «Солей Роаяль» переозброїли, і його борт ніс уже на собі 112 гармат. Команда корабля складалася з 836 чоловік. Був флагманом французького адмірала Турвіля.

В останньому бою його сильно обстріляли, і він не зміг дістатися до Бреста, було прийнято рішення висадити його на мілину для ремонту. Але ввечері 2 червня був спалений від нападу англійської брандера «Блейз». З екіпажу понад 850 осіб залишився в живих лише один.


Крейсер «Кольбер» (Colbert)

Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж – 10.000 штук.

    

Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж – 500  штук.

  

Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000 штук.

  

На аверсі викарбовано зображення «Кольбер» на тлі Аквітанського моста в Бордо, біля якого крейсер був пришвартований до того, як був відправлений на брухт. Праворуч є портрет глави уряду Людовика XIV – Жан-Батиста Кольбера, ім'ям якого був названий корабель. У нижній частині вказано назву крейсера «Le Colbert», ліворуч – абревіатура «RF» (République française).
Реверс є загальним для всіх п'яти військових судів серії. Він містить стилізовані силуети бойових кораблів різних типів: від вітрильника до субмарини. У верхній частині вказаний номінал монети. Вгорі уздовж бортика вигравірувано назва серії «Les Grands Navires Francais». У нижній частині монети в півколі ланцюгів зазначено рік емісії «2015».


Крейсер ВМС Франції «Кольбер» (фр. Colbert) став шостим кораблем з такою назвою. Він отримав назву на честь французького державного діяча Жан-Батиста Кольбера. Побудований у Бресті як крейсер ППО, озброєний універсальної артилерією, в 1953-1957 роках він був спущений на воду 24 березня 1956. У 1970-1972 роках пройшов радикальну модернізацію, в результаті ставши ракетним крейсером. Після виведення з бойового складу флоту з 1993 по 2007 роки був кораблем-музеєм в Бордо. У 2010 році розібраний на брухт.


Пароплав «Жиронда» (La Gironde)

Монета 10 євро, метал – Ag 900, категорія якості карбування – Proof, діаметр –37 мм, маса – 22,2 г, тираж – 10.000 штук.

  

Монета 50 євро, метал – Ag 950, категорія якості карбування – Proof, діаметр –50 мм, маса – 163,8 г, тираж – 500  штук.

    

Монета 50 євро, метал – Au 920, категорія якості карбування – Proof, діаметр –22 мм, маса – 8,45 г, тираж – 1.000 штук.

    

На аверсі зображений пароплав на всю довжину. Нижче є назва судна «GIRONDE» і абревіатура «RF» (République française). Причому в букві «О» назви судна вигравіруваний план міста Ла-Плата, а в букві «D» можна побачити естуарій Жиронда у Франції.
Реверс є загальним для всіх п'яти лайнерів серії. Його верхній частині зображені дві димлять труби цих гігантів. У верхній частині вказаний номінал монети. Посередині є назва серії: «LES GRANDS NAVIRES FRANCAIS». У нижній частині монети в стилізованому півколі ілюмінатора зазначено рік емісії «2015».


Спущений на воду 31 січня 1869, пароплав «Жиронда» (La Gironde) пов'язував Францію з Південною Америкою. Пізніше були Африка, Індокитай. Розібраний в Сайгоні в 1908 році.

За материалами: news.euro-coins.info

Немає коментарів:

Дописати коментар